Månadens Ordrum – 2. Feedback
Utan feedback är det svårt att veta vad man behöver arbeta med. Men ändå vill vi helst slippa den. Hur ger man feedback – och hur tar man emot? Detta…
Säkert har du olika typer av utmanande samtal på agendan under en dag, om du t. ex. är chef. Förmågan att lyssna är förstås en grundläggande förmåga i ett samtal. Vilka samtal är utmanande för dig och hur tacklar du dessa? Vilka strategier kan man ha och vilka färdigheter behöver du träna?
Med praktisk träning i realistiska situationer från din verksamhet hjälper vi dig och dina kollegor mot en bättre kommunikation. Bilden ovan från Södersjukhuset där Ordrums Fredrik Mattsson och Camilla Rönngren nyligen var för att förbereda en kurs kring ST-läkarens svåra samtal. Läs mer i länken om vad vi kan hjälpa dig med: https://www.staging.ordrum.se/kommunikationslabbet/
Utan feedback är det svårt att veta vad man behöver arbeta med. Men ändå vill vi helst slippa den. Hur ger man feedback – och hur tar man emot? Detta…
Förmågan att kommunicera tydligt, korrekt och på ett sätt så att andra vill lyssna är en utmaning i snart sagt alla typer av branscher och verksamheter. Att praktiskt öva den…
En utmaning när vi genomför digitala möten är att göra mötet interaktivt. Hur får man till verkligt kreativa lösningar? Och hur gör man om man vill ha en workshop? I…